A Keleti pályaudvarról indulva kilenc és fél óra elteltével érkezett meg a vonat Ausztriába.


Alacsony részvételi arány és magabiztos győzelem: lezárult az időközi választás Tolna vármegyében - Legújabb fejlemények!

A HVG idén is összeállította a 2024-es év vasúti kihívásairól szóló listáját. A hibalista a MÁVinform weboldalán megjelent információk alapján készült. A késések mértéke szerint pontozás történt: 1 pontot kaptak azok az esetek, amikor a vonatok egy órán belül késlekedtek, míg 2 pont járt, ha a késés meghaladta az egy órát. Minden további eltelő óra újabb 1 pontot jelentett. A fél pontot azok a helyzetek értékelték, ahol csupán egy vonat csúszott meg, vagy egy vonatpár maradt ki. Fontos megjegyezni, hogy azokat a hibákat, amelyekért nem a MÁV volt a felelős, nem vették figyelembe; például, ha egy autó került a vonat elé, vagy ha a nemzetközi járatok külföldi késései miatt alakult ki probléma. Két kivétel azonban volt: ha télen a hó, illetve nyáron a hőség okozott fennakadást, akkor ezek a helyzetek szintén hibapontot érdemeltek, mivel az ilyen időjárási viszonyok nem minősülnek extrémnek.

A legfrissebb jelentések szerint a Budapest-Záhony vasútvonal továbbra is a legrosszabb teljesítményt mutatta a MÁV hálózatán, habár az előző évhez viszonyítva a hibapontok száma némileg csökkent. Jelenleg 251 hibaponttal rendelkezik, ami 9 ponttal kevesebb a tavalyi eredménynél, de még így is messze a legrosszabb teljesítmény. Érdekes módon a második helyezett a győri vonal, melynek teljesítménye különösen meglepő, hiszen nemrégiben fejeződött be a felújítása. A munkálatok ellenére a hibapontok száma itt is emelkedett, 230-ra nőtt a tavalyi 180-ról.

A MÁV tavalyi teljesítményének összegzése alapján a vasúttársaság 2924,5 hibapontot regisztrált a Mávinform nyújtotta adatok szerint. Ez a szám 120 ponttal magasabb az előző évhez mérten, ami arra utal, hogy a problémák továbbra is fennállnak, bár a romlás mértéke némileg csökkent. A tavalyi év legrosszabb teljesítményű vonalainak listáján két változás is történt: kiesett a Nagyatád-Somogyszob vonal, amelyet Lázár János záratott be, valamint a Budapest-Lajosmizse vonal is, amely bár ugyanannyi hibapontot hozott össze, mint az előző évben, ez csupán a 12. helyezéshez volt elegendő. Az újonnan felkerült vonalak között a Budapest-Esztergom és a Szeged-Békéscsaba vonalak tűnnek ki.

A jelentésből az is kiderül, hogy a legtöbbet késő vonat egy március végén Budapestről Zürichbe tartó EuroNight volt. A vonat 20:40-kor indult a Keleti pályaudvarról, de még Magyarországon letört az áramszedője, ami több mint kétórás késést okozott, és félórára megbénította a térség vasúti forgalmát. Az osztrák vasút csak hajnalban engedte be az országba, így az utasok kénytelenek voltak a győri éjszakát élvezni, mielőtt hajnal 3-kor továbbindulhattak volna Hegyeshalomig. Végül reggel 6-kor, az ausztriai munkák végeztével folytathatták útjukat.

Related posts