A Magna újabb kínai autómárkát vonultat fel az európai gyártási palettáján.


A kínai GAC Európába hozza az AION V elektromos modell gyártását. A vállalat az osztrák Magna üzemében indítja el a termelést, hogy elkerülje az uniós importvámokat és gyorsabban léphessen be az európai piacra.

A Guangzhou Automobile Group (GAC) nemrégiben bejelentette, hogy az AION V elektromos SUV gyártásával a Magna grazi üzemet bízta meg. Ez a gyár rendkívül sokoldalú gyártási sorral rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy benzines, hibrid és tisztán elektromos járművek egyaránt készüljenek. Ennek köszönhetően a gyártás gyorsan alkalmazkodik az új modellek igényeihez, elősegítve ezzel a korszerű autók piacra jutását.

A döntés hátterében az EU által Kínából érkező elektromos autókra kivetett, akár 37 százalékot elérő vámok állnak. A helyi gyártással a GAC elkerüli ezeket a többletköltségeket, miközben közelebb kerül az európai vásárlókhoz.

A GAC vezetősége hangsúlyozza, hogy Európa kulcsszereplővé válik a vállalat globális növekedési stratégiájában. Ezt a tendenciát tovább erősíti, hogy a Magna egy újabb kínai partnerrel, az XPenggel is együttműködésbe kezdett, amely szintén Grazban tervezi elektromos járművek gyártását.

A Magna véleménye szerint az európai gyártási kapacitás új lehetőségeket nyújt a kínai márkák számára, lehetővé téve számukra, hogy gyorsabban és hatékonyabban lépjenek a kontinens piacára. Ez a helyzet rugalmasságot biztosít számukra, hogy könnyen alkalmazkodhassanak a folyamatosan változó kereskedelmi szabályozásokhoz.

Related posts