Az ellenfelek váratlanul felforgatták az Alpine csapatának terveit | M4 Sport


A bajnoki tabella végén helyet foglaló Alpine ügyvezetője, Steve Nielsen, nyíltan beszélt arról, hogy a csapat számára váratlan volt, hogy riválisaik olyan hosszú időn át dolgoztak 2025-ös autóik fejlesztésén. Ezzel szemben ők viszonylag korán leálltak a 2025-ös projekttel, és a figyelmüket inkább a 2026-os szezonra irányították.

Bár az Alpine nem tudta megőrizni a 2024-es szezon utolsó harmadának lendületét a 2025-ös év nyitó versenyein, az év kezdetét mégis ígéretesen indította. Pierre Gasly az első hat futam során három alkalommal is eljutott a Q3-ba az időmérők során, Bahreinben pedig egy kiemelkedő teljesítménnyel zárta a versenyt, értékes pontokat szerezve csapatának.

A csapat azonban korán, nagyjából a Spanyol Nagydíj környékén leállította a fejlesztéseket, hogy minden energiát a 2026-os évre fordítson. Eközben a riválisok folytatták a munkát, újabb és újabb elemeket vetettek be. A legextrémebb példát a Haas szolgáltatta: ők az Amerikai Nagydíjon is bevetettek egy fejlesztési csomagot, amikor a többség már átállt 2026-ra.

Ennek eredményeként az Alpine visszacsúszott a mezőny végére és az utóbbi versenyhétvégék igencsak fájdalmasak voltak a csapat számára: a brazíliai fordulót leszámítva Gasly és a márkatárs, Franco Colapinto többnyire a mezőny utolsó harmadában tanyázott.

A csapat ügyvezetője, Steve Nielsen a témával kapcsolatban kifejtette, hogy bár tudatában van annak, hogy az autó teljesítménye önmagában nem elegendő a sikerhez, az erőforrások átcsoportosítása jelentős hatással bírt. Ezen a téren viszont az ellenfelek váratlanul meglepték. "A legnagyobb problémánk, hogy az autó sebessége nem megfelelő" - osztotta meg őszintén a tapasztalt szakember.

"Természetesen rengeteg tényező befolyásolja a helyzetet, mind a pályán, mind pedig Enstone-ban, de a legnagyobb kihívás az, hogy az autó, amit jelenleg használunk, nem elég gyors. Fejlesztenünk kell, és egy sokkal versenyképesebb modellt kell létrehoznunk. Ezt a feladatot a következő év során kell megoldanunk, és teljes mértékben bízom benne, hogy sikerrel fogunk járni" - folytatta határozottan.

"Nem titok, hogy mi voltunk az egyik első csapat, amelyik már a 2026-os évre és a közelgő jelentős szabályváltozásokra kezdett fókuszálni. Minél korábban indítod el a munkát, annál fejlettebb lesz az autód a szezon kezdetére. Úgy érzem, hogy ez a döntés helyes volt. Az egyetlen dolog, ami meglepett minket, az az volt, hogy sok riválisunk az év jelentős részében továbbra is aktívan dolgozott a fejlesztésein" - mondta el.

"A Haas egy jelentős aerodinamikai újítással rukkolt elő Austinban, amire nem számítottunk. A célunk világos, és örömmel tapasztaljuk, hogy jó úton haladunk" - tette hozzá. Ezen kívül megjegyezte, hogy elvetették azt a lehetőséget, hogy a két autót párhuzamosan fejlesszék.

Related posts