Felfedeztünk egy különleges csemegét az eBay-en: egy régi, elfeledett Mazda 323F tuningolt pickupot kínálnak eladásra! -- Totalcar


Megelevenedik a 2000-es évek abban a 2002-es Mazda 323F-ben, amit 20 évvel ezelőtt a Pro Design HotRods épített a SEMA Showra. A korai Need For Speed játékokat illetve Halálos Iramban filmeket idéző Mazda két évtized után újra előkerült és az eBayen árulják nem kifejezetten egészséges, de még menthető állapotban. Néhol csiszolni kell a fényezésen, ezt-azt rendbe kell szedni a motortérben, de utána újra menetkész a Ballistic Unlimited MazdaSpeed TranSport - nem vicc, tényleg ez a neve.

Az alapmodell hátsó része alaposan átalakításra került: a padlólemez megerősítése lehetővé teszi, hogy a tető hiányában is stabil maradjon. Emellett egy fix hátsó szárny és néhány extra toldat is került rá, míg a kaszni szélesítése még markánsabb megjelenést kölcsönöz. Bár a plató első ránézésre tágasnak tűnik, valójában két nitró-tartály és egy fém idom szinte teljesen elfoglalja a teret. A nitró hatásainak pontos hatása a menetteljesítményre nem ismert, de már önmagában dizájn elemként is lenyűgöző.

A belső tér átalakítása is a 2000-es évek tuningkultúrájának szellemét tükrözi, hasonlóan a külső megjelenéshez. Finoman elegáns szürke és vibráló narancssárga kárpitokkal varázsolták különlegessé a kabint, miközben néhány figyelemfelkeltő műszert is beépítettek. A hangzásért felelős masszív Clarion hifi rendszer pedig igazi zenei élményt nyújt. Az interior több pontján festett karbon panelek váltották fel a hagyományos elemeket, és a sportos hangulatot tovább fokozzák a Cobra Imola versenyülések, amelyek ötpontos biztonsági övekkel biztosítják a maximális védelmet.

Sok építkezés elakad a külső és belső átalakítások során, de szerencsére ennél a Mazdánál nem ez a helyzet. A kiinduló alapot egy gyári, kétliteres, négyhengeres motor adta, amelyet egy erőteljes turbó szett, valamint egyedi hűtő és intercooler egészít ki. Az eredeti teljesítményről sajnos nem áll rendelkezésre információ, de valószínűleg a nitróval felturbózva lenyűgöző lóerőszámmal bírt. A hajtásláncon azonban nem esett változtatás, így továbbra is csak az első tengelyt hajtja. Valószínű, hogy ennek ellenére is brutálisan gyors, de aki megvásárolja, valószínűleg nem a sebesség élménye lesz a legfontosabb szempont.

Az autón néhány helyen szükséges a fényezés felújítása, és a motortér sem éppen a legjobb állapotban van. Az eladó tájékoztatása szerint azonban nem igényel jelentős anyagi ráfordítást, ráadásul az autó teljesen jogszerű papírokkal bír, így forgalomképes. Ennek ellenére a kért ár, 28 900 dollár, ami körülbelül 9,8 millió forintot jelent, kicsit borsosnak tűnik - bár az igazán jó tuning sosem volt olcsó mulatság.

Related posts