Íme néhány a legmegbízhatóbb használt autók közül, amelyek jelenleg a piacon elérhetőek.


A TÜV idén is bemutatta részletes jelentését a németországi műszaki vizsgák teljesítményéről, amely több mint 9,5 millió jármű adataira épül.

A német autóklub (ADAC) elemezte ki nemrég a TÜV (Technischer Überwachungsverein = Műszaki Ellenőrzési Egyesület) jelentését, amely rangsort állított fel a műszaki vizsgák eredménye alapján. A 2026-os jelentéshez a TÜV körülbelül 9,5 millió személygépkocsi-ellenőrzést értékelt, amelyeket 2024. július 1. és 2025. június 30. között végeztek el: összesen 216 különböző járműtípust, köztük 18 tisztán elektromos autót.

Az éves jelentésből kiderül, hogy Németországban minden ötödik autó megbukik a vizsgán, és a tisztán elektromos modellek külön hangsúlyt kaptak. Bár a villanyautók jól szerepeltek, a Tesla a lista legvégére került.

A műszaki vizsgálaton megbukó járművek aránya 21,5%-ra emelkedett, ami 0,9%-os romlást jelent az előző évhez viszonyítva.

A kisebb hibák előfordulásának aránya is növekedett, és most már 12,3 százalékot tesz ki. Ennek egyik legfőbb tényezője a német járműpark egyre öregedő átlagéletkora.

A jelentésben található elektromos autók száma páratlanul magasra nőtt. Különösen a két-három éves modellek között több olyan típus is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, mint a Mini Cooper SE, az Audi Q4 e-tron és a Fiat 500e, amelyek a lista élén végeztek. A VW ID-sorozat is kedvező eredményeket mutatott, azonban a Skoda Enyaq és a Dacia Spring sajnos nem teljesítettek jól.

A Tesla Model Y a legrosszabb teljesítményt nyújtotta a mezőny végén, 17,3 százalékos hibaarányával – ez a leggyengébb eredmény az utóbbi tíz évben ezen a területen. A legnagyobb gondok a futóművel, a féktárcsákkal és a világítással kapcsolatosak. Ráadásul a korábban gyengélkedő Tesla Model 3 sem javult: 13,1 százalékos hibaarányával ezúttal a harmadik helyen végzett az utolsó helyezettek között.

A TÜV szakértői rámutattak, hogy sok elektromos járműnél a nehéz akkumulátorcsomag okozhat futómű-meghibásodásokat. Ezen kívül a ritkábban alkalmazott fékek a regeneratív fékezés következtében hajlamosabbak a korrózióra. A szakemberek azt ajánlják az elektromos autók tulajdonosainak, hogy időnként erősebben fékezzenek, így védve a fékrendszert a rozsdásodástól.

A 2026-os TÜV-Report kiemelkedő győztese a Mazda 2, amelynél csupán az autók 2,9 százaléka szenvedett el súlyos hibát. Az idősebb modellek esetében is következetes a japán márka teljesítménye, bizonyítva, hogy a Mazda megbízhatósága hosszú távon is megállja a helyét.

A statisztikák világosan jelzik, hogy az autók életkorának növekedésével arányosan nő a műszaki vizsgán való megbukás valószínűsége.

Évente körülbelül 135 ezer autó esik ki a forgalomból súlyos hibák következtében, míg körülbelül 12 ezer járművet azonnal eltávolítanak az utakról. A statisztikák szerint az érintett járművek 90%-a legalább tíz éve közlekedik.

A TÜV idén először adta át a "Sieger Langzeitqualität" (hosszú távú minőség) díjat, amely a műszaki vizsgákon legjobban teljesítő tíz-tizenegy éves autókat jutalmazza.

A német hatóságok a jövőben azt tervezik, hogy a műszaki vizsgák során az elektromos autókkal kapcsolatban alaposabban megvizsgálják az akkumulátorok állapotát és a szoftverek működését. Emellett sürgetik egy országos digitális járműnyilvántartás létrehozását is. Az ADAC üdvözli a modernizációs törekvéseket, azonban ellenzi a költséges plusz vizsgálatokat és a szükségesnél gyakoribb műszaki ellenőrzéseket.

Related posts