Ezért döntött úgy a Stellantis vezérigazgatója, hogy távozik posztjáról.
Ahogy a Portfolio vasárnapi hírei is jelezték, Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója lemondott a pozíciójáról. A lemondás mögött a vállalat részvényeinek drámai értékcsökkenése, valamint az igazgatótanács, a fő részvényesek és Tavares közötti feszültségek húzódnak meg.
A Stellantis, amely világszerte népszerű márkákat, például a Jeepet, a Fiatot és a Peugeot-t képviseli, vasárnap meglepő bejelentést tett: Carlos Tavares azonnali hatállyal lemondott pozíciójáról.
A vállalat ideiglenes jelleggel új végrehajtó bizottságot alakít, miközben az új vezérigazgató kinevezését 2025 első felére tervezi.
Henri de Castries, a független igazgatóság elnöke, nyilatkozatában kifejtette, hogy az utóbbi hetekben feszültségek merültek fel a fő részvényesek, az igazgatótanács és Tavares között, amelyek végső soron a vezérigazgató lemondásához vezettek.
Tavares korábban az autóipar egyik legelismertebb vezetőjének számított, azonban megközelítését az utóbbi időben egyre több kritika érte. A problémák akkor kezdődtek, amikor a vállalat szeptemberben profitfigyelmeztetést adott ki a 2024-es eredményekre vonatkozóan, főként az észak-amerikai eladások visszaesése miatt.
A figyelmeztetés következtében a csoport felső vezetésében jelentős változások zajlottak, hiszen a pénzügyi igazgató és az észak-amerikai műveletek irányítója is távoztak posztjukról.
Egyes források alapján a feszültségek kiéleződése különösen akkor vált nyilvánvalóvá, amikor az igazgatótanács úgy ítélte meg, hogy Tavares túl gyors ütemben cselekedett. A döntései mögött sokan azt sejtették, hogy inkább a saját hírnevének megóvására koncentrált, mintsem a vállalat hosszú távú érdekeit tartotta volna szem előtt.
Tavares irányítása alatt a Stellantis rendszeresen összetűzésbe került különböző partnereivel, beleértve az amerikai szakszervezeteket és az olasz kormányt is. Az Egyesült Államokban a United Auto Workers szakszervezet országos sztrájkkal riogatott, hangoztatva, hogy a vállalat nem teljesítette a tavaly megkötött szerződésben vállalt kötelezettségeit.
Shawn Fain, az Egyesült Autógyártók Szakszervezetének elnöke éles szavakkal reagált Tavares távozására, hangsúlyozva a döntés jelentőségét és következményeit.
Tavares fájdalmas elbocsátások és túlárazott, a márkakereskedésekben álló járművek rendetlenségét hagyja maga után
Forrás: Reuters