Felpörögtek a késések: 2024 legnagyobb kihívásai a vasúti közlekedésben!

Minden évben a HVG összeállítja azokat a magyar vasútvonalakat, amelyek a legnagyobb bosszúságot okozzák az utazók számára. A MÁVinform hírei alapján értékelik a vonatok egy órán belüli és ennél hosszabb késéseit, valamint a vonatkimaradásokat. Az így összegyűjtött hibapontok alapján alakul ki a legrosszabb teljesítményt nyújtó vasútvonalak negatív rangsora.
A 2024-es évben összesen 2924,5 hibapontot regisztráltak, ami 120 ponttal haladja meg a 2023-as évet. Ez a növekedés egyrészt arra utal, hogy a hibák száma emelkedett, másrészt pedig azt is jelzi, hogy a MÁVinform híradásai egyre részletesebb tájékoztatást nyújtanak.
Ahogy 2020 óta mindig, a Budapest-Záhony közötti vonal végzett az első helyen, bár a 251 hibaponttal némileg javított a korábbi évekhez képest.
A legnagyobb meglepetés a Győr irányába vezető vasútvonal, amely hirtelen a második helyre ugrott a rangsorban. Az utóbbi évek során rendre a 4-5. pozícióban állt, de a 2024-re tervezett felújítás után a vártnál több problémát tapasztaltak: a hibapontok száma 230-ra nőtt, noha a rekonstrukció célja éppen az volt, hogy javítsák a szolgáltatás színvonalát.
Kiesett a tíz legnagyobb problémát jelentő vasúti vonal közül a Nagyatád-Somogyszob szakasz, amely a mellékvonalak leállításának hatásaitól szenvedett. Hasonló sorsra jutott a Budapest-Lajosmizse vonal is, noha itt a feltárt hibapontok száma változatlan maradt.
A Budapest-Esztergom és a Szeged-Békéscsaba vonal ismét feltűnt a legjobbak között, miközben a Székesfehérvár-Szombathely közötti szakasz egyre több kihívással néz szembe. Az év végén a heves esőzések miatt Veszprém és Ajka között kénytelenek voltak teljesen leállítani a forgalmat, ami komoly gondokat okozott az utazók számára.
Kilométerarányos elemzés alapján a Budapest-Vác-Szob vonal teljesítménye a leggyengébbnek bizonyult.
Ne feledkezzünk meg a legjobb vonalról sem: Fertőszentmiklósról az ausztriai Neusiedlbe és vissza naponta 6-6 vonat jár, ennek a Magyarországra eső 3 kilométeres szakasza tökéletesen teljesített. Ezt a GYSEV és az ÖBB üzemelteti.
A Szombathely-Sopron, a Szombathely-Kőszeg és a Rédics-Zalaegerszeg vonal utasainak sem nagyon lehet oka panaszra, csak egy-egy hibapontot szereztek itt a vonatok.