Ha a YouTube-on található reklámok már most is zavaróak számodra, sajnos van egy kellemetlen bejelentésünk: a helyzet még rosszabbra fordulhat.

Új, innovatív reklámelhelyezési módszer érkezik a YouTube-ra, amely a lehető legzavaróbb időpontban fogja megakasztani a videós tartalmakat.
Nem fog örülni a YouTube újításának, ha zavarják a semmiből jövő reklámok. A Google videós platformja egy új reklámformátumot jelentett be "Peak Points" (Csúcspontok) néven, aminek már a neve is beszédes.
Az egész arra épít, hogy történik valami igazán fontos, nagy jelentőségű dolog, majd durr, azonnal jön egy reklám. Például, mint a platform példájában is szerepel, egy híres pár eljegyzésének pillanatát még megnézheti, majd amint ez megtörténik, azonnal jön egy reklám.
A videó csúcspontjának azonosításában a Gemini mesterséges intelligencia nyújt segítséget. Amennyiben a rendszer felfedez egy olyan pillanatot, amelyet valószínűleg nagyobb nézői érdeklődés övez, javasolja, hogy éppen ezután helyezzenek el egy reklámot – tájékoztat a TechCrunch a Google nyomán.
A dolog célja, hogy legyen a hirdetők számára egy olyan taktika, melynek célja, hogy akkor ragadja meg a néző figyelmét, amikor a legjobban érdeklődnek az adott tartalom iránt. Konyhanyelven: amikor a háttérben futó, csak hallgatott tartalom egy olyan ponthoz ér, ahol még ilyen esetben is odanéz, hogy lássa, mi is történt. Majd reklám, azonnal. Mint a kereskedelmi televízióknál.
Az újítás valószínűleg nem arat majd osztatlan sikert a felhasználók között, hiszen - különösen érzelmileg felfokozott helyzetekben - könnyen megszakíthatják a tartalmakat. Ugyanakkor van egy pozitív oldala is: a politikai hirdetések eltűnésével legalább a meghitt pillanatokban nem fogják zavarni a nézőket olyan üzenetek, amelyekben éppen aktuális ellenségeket próbálnak meg rájuk sózni.