A MÁV nem csökkenti a hirdetési költségeit, derül ki a Hvg.hu cikkéből, amelyet a 24.hu is átvesz. Az állami vasúttársaság úgy tűnik, hogy a reklámokra szánt büdzséjét nem érintik a költségcsökkentési intézkedések. Az iparági szakértők szerint ez a lépés

Az állami vasúttársaság ebben az évben körülbelül 350 millió forintot fordított hirdetésekre baráti cégeknél – számol be róla a hvg.hu szombati írásában.
- szlogennel hirdeti magát óriásplakátokon szerte az országban a nyár eleje óta. Csakhogy a hirdetés szövegében említett olcsóság a reklámokra nem áll. A hvg.hu felidézi: a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium felügyelete alá tartozó MÁV még február végén kötött keretszerződést az idei kommunikációs feladataik ellátására, a szerződött partnerek között pedig feltűnik Balásy Gyula két cége, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft.
A kicsit több mint 919 millió forint összértékű szerződés a MÁV csoport négy cége (MÁV Zrt., MÁV Személyszállítási Zrt., MÁV Pályaműködtetési Zrt., MÁV Szolgáltató Központ) között oszlik meg, a MÁV Zrt.-re 372 millió forint vonatkozik. Az állami közlekedési cég a hvg.hu kérdésére elárulta, eddig mennyit hívtak le a keretösszegből. Eszerint a tájékoztató kampányt a MÁV-csoport kommunikációs keretszerződései terhére valósítják meg, a főszezoni menetrend indulásáig médiavásárlásra mintegy 350 millió forintos lehívásra került sor az éves keretszerződésből.
A kampány kreatív megvalósítása és a médiavásárlói tevékenységek lebonyolítása érdekében a közbeszerzési eljárás során kiválasztott ügynökségek szolgáltatásait fogjuk igénybe venni. A kampány országos szinten valósul meg, elérve a közönséget körülbelül 500 óriásplakáton és 360 citylight poszteren, valamint országszerte 500 saját hirdetési felületen, például a Volán-buszok oldalán. Üzeneteink így széleskörűen eljutnak a célcsoporthoz.
A gazdasági portál beszámolója szerint Balásy Gyula nem először részesül jelentős megrendelésben a MÁV-tól. Az üzletember másik cége, a Lounge Event Kft. a MÁV-csoport számára "komplex rendezvényszervezési és kapcsolódó kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása 2025" címmel egy közel 814 millió forintos megbízást nyert el, amelyből 548 millió forint a MÁV Zrt.-t illeti.
A hvg.hu szerint nem Balásy az egyetlen NER-közeli vállalkozó, aki jól járt az állami vasúttársaság közbeszerzéseivel. A Tiborcz István érdekeltségbe tartozó Waberer's februárban vásárolta be magát Pannon Busz-Rent Kft. nevű buszos cégbe. A MÁV 3,5 milliárd forint értékben kötött szerződéseket buszos alvállalkozókkal, hogy segítsenek a vasút "megerősítésében". A Pannon Busz-Rent a délnyugati régióban nyert, így ott nyújthat szolgáltatást 583 millió forint értékben.
A Pannon Busz-Rent a közbeszerzési pályázaton nyert szerződéseinek köszönhetően összesen 200 darabos megerősítés keretében 41 autóbusszal járul hozzá a pótlási feladatokhoz - tájékoztatta a vasúttársaság a hvg.hu-t.