Újabb, több milliárd forintos keretmegállapodás került a szokásos tendergyőztes, Balásy Gyula vezetésével működő céghez.


A Rogán Antal irányítása alatt működő hivatal pályázatán ismét Balásy Gyula vállalkozásai bizonyultak a legjobbnak, ami 75 milliárd forintos keretmegállapodást eredményezett számukra. A másik két, a NER-hez közel álló pályázó közül az egyik túl költséges ajánlatot tett, míg a másikat alacsony ára miatt kizárták, így Balásyék gyakorlatilag biztosra mentek a győzelemben.

A K-Monitor legfrissebb megfigyelései szerint újra a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft. valamint a LOUNGE DESIGN Szolgáltató Kft. kapta meg a Rogán Antal vezette minisztérium alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) által kiírt kommunikációs feladatokra vonatkozó pályázatot. Az Átlátszó legújabb jelentése szerint a tender keretösszegét korábban nem hozták nyilvánosságra, most azonban kiderült, hogy a két vállalkozással összesen 75 milliárd forint értékben kötöttek szerződést.

Balásy Gyula vállalkozásainak sikerei nem okoznak meglepetést, hiszen a pályázatban megadott referenciák szoros párhuzamot mutattak a korábbi projektekkel. A K-Monitor elemzése szerint, noha az eljárás elvileg nyitott volt, a részvételi feltételek rendkívül szigorúak voltak: csak olyan cégek pályázhattak, amelyek már rendelkeztek kormányzati kommunikációs tapasztalattal, és részt vettek olyan társadalmi témákkal kapcsolatos stratégiai tervezésben, rendezvények szervezésében és médiaügynökségi feladatokban, amelyek a magyar lakosság széles körét érintették.

Miután 2020 óta szinte kizárólag Balásyék végzik ezeket a feladatokat, a potenciális versenytársak köre eleve rendkívül korlátozott volt, ehhez jött hozzá, hogy az ajánlat összeállítására a pályázóknak mindössze 15 napot biztosítottak.

Ennek ellenére a korábbi évek trendjeihez hasonlóan elindult a Rókusfalvy Pál borászati kormánybiztos érdekeltségi körébe tartozó Roxer Kommunikációs Ügynökség, valamint a sokak által "Rogán Antal szomszédjának cégeként" ismert Network 360 Reklámügynökség is. Az előbbi a Balásy cégeinél tett ajánlatával drágábbnak bizonyult, míg az utóbbit az aránytalanul alacsony árajánlata miatt kizárták a folyamatból.

A 12 hónapra szóló, még kétszer meghosszabbítható.keretmegállapodás különféle kommunikációs feladatok ellátására irányul, például kutatásra, kommunikációs stratégiai tervezésre és tanácsadásra, kreatív ügynökségi feladatokra, PR ügynökségi feladatokra, de akár reklámajándék, marketing és dekorációs eszközök gyártására és szállítására is.

A dokumentum hangsúlyozza, hogy az egyetlen nyertessel létrejött keretmegállapodások hosszú távon korlátozzák a piaci versenyt, és áremelkedést idéznek elő. Ezen megállapodások megszüntetésére a Korrupcióellenes Munkacsoport is konkrét javaslatokat fogalmazott meg.

Related posts