Feltárult: mennyit is zarab egy budapesti taxisofőr!


Máglyát alakított ki, majd élve lángra lobbantotta Dánielt a gyilkosa - vajon a drogok hatására zakkant meg a fiatal gitáros?

A fővárosi taxisszervezetek és a városi hatóságok között zajlott egyeztetés a tarifaárak emeléséről, de a benyújtott javaslatok sajnos nem kapták meg a szükséges támogatást. Ennek következtében a taxisok továbbra is a jelenlegi díjszabás szerint dolgoznak.

A Telex szerint a közterheket megfizető, a turistákat nem lehúzni próbáló taxisok helyzete egyre nehezebb, mert nőnek a költségeik, miközben a bevételek stagnálnak vagy csökkennek a túlkínálat és a - hol legálisan, hol feketén dolgozó - konkurencia miatt.

Amennyiben egy taxis nem tartja be a szabályokat, bevételei jelentős része elvész a fuvarszervezői díjak, az autóbérlés, az adók, a szervizköltségek és a benzin árának terhe alatt. Ennek következtében ahhoz, hogy a nettó 650 ezer forintot elérje, körülbelül havi 250 órát kell dolgoznia. Ez a munka 25 darab, egyenként 10 órás műszakból tevődik össze.

A portál kiemelte, hogy a napi 50-70 ezer forintos bevétel - amelyből még nem vonódnak le a fent említett költségek - elérhető, de vannak olyan sofőrök is, akik előre megállapított célszám szerint végzik munkájukat, és addig maradnak az utakon, amíg el nem érik a kitűzött napi jövedelmet.

A Telex információi alapján körülbelül 7500-8000 engedéllyel rendelkező taxisofőr tevékenykedik Budapesten. A taxisok célja, hogy a fővárosi fuvarozók számát 6500 főre korlátozzák, ami hozzájárulna a szakma stabilizálásához.

A Blikk is beszámolt róla, hogy január 15-én az Országos Taxis Szövetség támogatása nélkül demonstráltak a taxisok. A Taxisok Érdekvédelmi Szervezete így is mintegy 200 sofőrt mozgósított a Hősök terére szervezett tüntetésére. Azt nehezményezték, hogy havonta csupán egymillió forintot kereshetnek adózás nélkül, ám ez nem a tiszta haszon. Elmondásuk szerint a kocsik fenntartása, a benzin és egyéb költségek a keresetük 80 százalékát megeszi.

Related posts