Az MNB figyelmeztet a komoly kockázatokra | FinTechRadar


Az MNB nevében telefonon kapcsolatba lépő csalók különböző trükkökkel próbálnak meg rábírni embereket, hogy megosszák banki adataikat. Piackutatásra vagy az ügyfelek bankkártyáival történt állítólagos jogosulatlan tranzakciókra hivatkozva igyekeznek manipulálni az érintetteket. Fontos, hogy legyünk óvatosak, és soha ne adjuk meg személyes adatainkat gyanús telefonhívások során.

Az első alkalommal 2023 szeptemberében felfedezett, majd a következő év májusában és szeptemberében megismételt adathalász-kísérletek után a csalók újra telefonos kampányba kezdtek, kihasználva a Magyar Nemzeti Bank (MNB) nevét. Az MNB ügyfélszolgálatához idén eddig összesen 172 bejelentés érkezett, amelyek a jegybank nevével való visszaéléseket jelentettek.

A csalók egyik típusa telefonos beszélgetés során úgy tesz, mintha a Magyar Nemzeti Bank munkatársa lenne, és arról tájékoztatja az ügyfeleket, hogy a számlájukon gyanús tranzakciók, például átutalások, készpénzfelvételek vagy limitmódosítások történtek. Ennek kapcsán "adatok egyeztetésére" hivatkozva próbálnak információkat kicsalni az ügyfelektől.

Az adategyeztetés ürügyén megpróbálják megszerezni az ügyfél bankszámla- és bankkártyaadatait, beleértve a tulajdonos nevét, kártyaszámát, illetve a kártya hátoldalán található háromjegyű CVC-kódot is. Ezek birtokában a csalók jellemzően Európán kívüli webáruházakban hajtanak végre olyan online vásárlásokat, amelyekhez nem szükséges a kétfaktoros ügyfélazonosítás. Az MNB-hez érkező panaszok közül 82 esetben jelezték ezt a típusú csalási módszert.

Related posts