Húsz év után végleg bezárja kapuit a Volkswagen egyik gyára.

Újabb drasztikus lépésre szánta el magát a Volkswagen, amelye vélhetően a költségcsökkentés oltárának ismételt áldozata.
A német autógyártó hivatalosan is megerősítette, hogy bezárja a kínai Nankingban működő gyárát, amelyet 2008 óta üzemeltetett közösen helyi partnerével, a SAIC-kal. Az üzemben főként VW Passat és Skoda Superb modellek készültek, és évente durván 360 ezer járművet is képes volt legyártani.
A gyár bezárásának híre elsőként a Handelsblatt német gazdasági napilapban látott napvilágot, melyet később a Volkswagen hivatalosan is megerősített. A vállalat tájékoztatása szerint a termelés már leállt.
A döntés mögött elsősorban az áll, hogy egyre kevesebb a kereslet a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellek iránt - különösen Kínában, ahol a helyi márkák dominálják az elektromosautó-piacot, és egyre erősebben szorítják ki a külföldi gyártókat.
A Volkswagen jelenleg 39 gyártóbázist üzemeltet Kínában, és több mint 90 ezer alkalmazottat foglalkoztat az országban. Azonban a COVID-19 járvány utáni gazdasági lassulás, valamint a vásárlói igények megváltozása miatt, a termelési kapacitások jelentősen visszaestek.
A Passat és a Superb gyártásának helyszíne a jövőben a körülbelül 70 kilométerre található Jizseng városában lévő üzem lesz. Jelenleg azonban még nem világos, hogy a nankingi gyárban dolgozó körülbelül 2500 munkavállalóból hányan tudják majd folytatni a munkájukat az új helyszínen. Az átszervezés részleteit még nem tárták a nyilvánosság elé.
A kínai piac az elmúlt években egyre nehezebb tereppé vált a nyugati autógyártók számára. A helyi márkák - élükön a BYD-del, az NIO-val vagy a Geely-vel - nemcsak gyorsan bővítik elektromos modellpalettájukat, de árban és technológiában is versenyképes alternatívát kínálnak. A VW-csoport jelenleg próbál alkalmazkodni az új környezethez, többek közt azzal, hogy kínai startupokkal (például az Xpenggel) is stratégiai együttműködéseket köt.