Legendás üzletlánc zárja be kapuit: számos magyar tinédzser kedvenc helye kérte a csődvédelmet - Pénzcentrum.


A Claire's, a népszerű kiegészítők kereskedelmére specializálódott üzletlánc, második alkalommal nyújtott be csődvédelmi kérelmet az Egyesült Államokban. A cég a vásárlószám folyamatos csökkenésével és az egyre erősödő online versennyel küzd, hogy megőrizze piaci helyzetét – számolt be róla a BBC.

Az amerikai központú vállalat megerősítette, hogy már elkezdte a tárgyalásokat "más partnerekkel" a jövőbeli tervei kapcsán. Jelenleg a brit üzleteket nem érinti a csődeljárás, míg az észak-amerikai boltok továbbra is nyitva maradnak, amíg a cég "alternatív megoldásokat" keres. A Claire's összesen 2750 üzletet üzemeltet 17 országban, Észak-Amerikában és Európában. Az Egyesült Királyságban körülbelül 280 boltja működik, ami jelentős csökkenést jelent a 2018-as 370 üzlethez képest, amikor először kényszerült csődöt jelenteni egy visszafizethetetlen hitel miatt.

A vállalat, amely ékszereket, színes kiegészítőket árul és füllyukasztási szolgáltatásairól ismert, két márkanév alatt működik: Claire's és Icing. Chris Cramer vezérigazgató szerint a döntés "nehéz, de szükséges" volt. A csőd okai között a "fokozott versenyt, a fogyasztói költési trendeket és a hagyományos kiskereskedelemtől való folyamatos elfordulást" említette, valamint az "adósságkötelezettségeket" és a szélesebb gazdasági zavart.

A vállalat globális ellátási lánca következtében várhatóan jelentős nehézségekkel nézhet szembe a Trump elnök által számos országra, így Kínára és Kanadára kivetett vámok miatt. Továbbá, 2025 decemberében esedékessé válik egy 500 millió dolláros (375 millió fontos) hitel törlesztése is.

Catherine Shuttleworth, a kiskereskedelmi elemző szakértője, rámutat arra, hogy a Claire's csődje világosan jelzi, milyen irányba fejlődik a kiskereskedelem. Szerinte ez a helyzet azt mutatja, hogy bizonyos üzletek nem tudják követni a vásárlói igények változását. A fiatal generációk már nem a hagyományos bevásárlóközpontokban keresgélnek az olcsó kiegészítők után, hanem inkább az online platformok, például a Shein kínálatát részesítik előnyben.

Julie Palmer, a Begbies Traynor partnere, úgy véli, hogy a Claire's "fizikai boltjaira való hagyatkozás, amely egykor a cég egyik legfontosabb erőssége volt, ma már komoly kihívássá vált". A vállalat az európai és amerikai üzletein kívül további 300 franchise bolt működtetésével is foglalkozik, főként a Közel-Keleten és Dél-Afrikában. Ezen kívül több ezer koncessziós üzlet keretein belül forgalmazza termékeit Európában és az Egyesült Államokban.

Related posts