Egy mozgáskorlátozott utast leemeltek az easyJet járatáról, miután a kézipoggyászában ezt a meglepő dolgot fedezték fel.


Korábban már többször repült problémamentesen a férfi, ezúttal azonban belekötött a légi társaság.

A 79 éves Barry Dobner április 3-án a Manchesterből Athénba tartó easyJet járaton utazott volna a feleségével és egy barátjával, hogy megünnepelje a 80. születésnapját. Dobner - aki 18 évvel ezelőtt egy sztrók következtében mozgáskorlátozottá vált - korábban már többször repült problémamentesen, ezúttal is előzetesen tájékoztatta a légitársaságot az állapotáról. Végül mégis leszállították a járatról a kerekesszékhez kötött brit férfit.

A beszállás után egy légiutas-kísérő felfigyelt arra, hogy Dobner egy hordozható vizeletgyűjtő palackot hozott magával. Amikor kiderült, hogy nem tud önállóan eljutni a repülőgép mosdójába, a személyzet arra kérte őt és kísérőit, hogy hagyják el a gépet.

"Egy stewardess elment mellettem, és azt kérdezte: "Elnézést, van önnél egy vizeletes palack?". A feleségem azt mondta, hogy igen, vészhelyzet esetére. Azt mondta "várjon egy percet"; visszajött, és megkérdezte "a férje el tud-e menni a vécére"?". A feleségem azt mondta "nem, a férjem egyáltalán nem tud járni". Azt mondták "le kell szállnia a repülőgépről". A feleségem megkérdezte, hogy miért, mire azt mondták "mert nem képes egyedül eljutni a mosdóba"" - mesélte Barry, felidézve, hogy az egész társaságuknak le kellett szállni, egy barátjuknak kellett értük jönnie a repülőtérre, hogy hazamehessenek.

Az esemény a többi utas szeme láttára zajlott, ami mélyen megalázta Dobnert. Felesége, Alison, felháborodottan nyilatkozott az easyJet eljárásáról, különösen annak fényében, hogy előzetesen értesítették őket a férje egészségi állapotáról.

"Azóta, hogy agyvérzésem volt, tolószékbe kényszerültem, de igyekszem elkerülni a szomorúságot és inkább előre nézni. Ám amikor valaki ezt a témát érinti, az teljesen lesújt. Az önbizalmam és az önbecsülésem szinte eltűnt" - mesélte Barry a megpróbáltatásai után. "A sztrók óta már hatszor repültem, és eddig mindig zökkenőmentesen zajlott. Tudták, hogy nem tudok járni, amikor beszálltam a gépre" - tette hozzá.

A váratlan helyzet következtében több mint 2000 fontnyi (körülbelül 950 ezer forint) veszteséget szenvedtek el az elmaradt utazásuk miatt. "Athénban már lefoglaltuk a szállást, és a bérautót is kifizettük, hogy a repülőtéren várjanak minket. Összesen körülbelül 2000 fontot buktunk. Nem tudjuk, hogy visszakapjuk-e a repülőjegy árát. Amikor érdeklődtem a visszatérítésről, csak annyit mondtak, hogy hívjam fel az easyJetet" - osztotta meg a férfi a csalódottságát.

Az easyJet a történtek kapcsán nyilvánosan is bocsánatot kért, valamint teljes visszatérítést és kártérítést ajánlott fel Dobnerék számára. A légitársaság közleménye hangsúlyozza, hogy évente körülbelül egymillió olyan utast szolgálnak ki, akik valamilyen különleges segítségre szorulnak. Egy friss felmérés eredményei alapján pedig kiderült, hogy az easyJet utasainak 87 százaléka elégedett a cég által nyújtott szolgáltatásokkal.

Related posts