Még egy feltörekvő brit rapper fellépésén is felcsendült a "Fuck Orbán!" rigmus a Sziget Fesztiválon.

"Rúgjunk egy kis port" – hirdeti a holland lány pólója, miközben együtt próbálunk a nagyszínpad előtti tömegben a legjobb helyet kifogni a koncert előtt, ami már csak percek kérdése. Az ötödik napra a lábak már jócskán felkavarták a port, de hát mit is várhatnánk egy szabadtéri fesztiváltól, főleg, ha a kánikula is ránk nehezedik. A hőség ellen nem csupán a vízpermetező lajtoskocsi követése jelent megoldást, hanem a Cirque du Sziget hűvös sátra is, ahol a kortárs tánc és artista produkciók varázslatos világába merülhetünk el. Délután a nézőtér mindig zsúfolásig megtelik, és ez most sem kivétel: az ukrán Inshi társulat lenyűgöző előadásában labdákkal, gyűrűkkel és kötéltánccal mutatja be a kortárs mozgásművészet csúcsát. A közönség pedig az előadás közepén azon kapja magát, hogy egy fesztivál sűrűjében is képes maradni egy olyan mélyreható produkcióért, mint a Rêves, amely egy óra alatt mesél a gyermekkorról, az emlékekről, az életről, a halálról, Istenről és a jövő világáról.
Aztán jöttek már megint ezek a csibész rapperek: Lil Frakk még a színpadra szerencsétlenül eső, vakító napfény ellenére is hozza azt az energiát, amiért őt a magyar trap kiemelkedő előadójaként tartunk számon.
A rapper koncertje egy igazán különleges élmény volt, hiszen számos vendégelőadóval lépett színpadra, akikkel karrierje során különböző időszakokban dolgozott együtt. A fellépők között találkozhattunk Kirstoaf-fal, 6363-mal és Glsch-csel, akik mind egy-egy dal erejéig csatlakoztak a buliba. De azok is képviseltették magukat, akik nem tudtak részt venni: Sisi, Dzsúdló és Beton.Hofi neve is felmerült, hiszen a rapper szerint ezek a nevek kulcsszerepet játszanak a karrierjének jelenlegi szakaszában. Frakk élete valóban szárnyal, hiszen a Sávlekötő című podcastja és tehetségkutatója régóta töretlen népszerűségnek örvend, és idén tavasszal megjelent új albuma, az "A Happy End Után Is Van Másnap" is nagy sikert aratott. A koncert második felében a brit feltörekvő tehetség, EV lépett színpadra, aki tehergépkocsi-szerelőként kezdte pályafutását, mielőtt rapperré vált. A fellépése előtt elárulta, hogy kifejezetten izgult a színfalak mögött, mert attól tartott, hogy üres lesz a terem, de a dropYard tánctere hamar megtelt a rap és drum & bass hangzásával. Az este fénypontja volt, hogy a közönség spontán mosh-pitet alakított ki, ami egyesek szerint a pogó továbbfejlesztett verziója – ezt viszont a szakértők majd eldöntik. A dropYard két vasárnap délutáni koncertje mindenki számára ajánlott, kivéve Horváth "drogügyibiztos" László számára, aki a napokban üzent Pogány Indulónak, hogy "lépni fognak" vele szemben, mivel a rapper a fesztivál Nagyszínpadán a drogozás népszerűsítésére hívta fel a figyelmet.
Horváth láthatóan erősen fúj a műfajra, így jó, ha elkerüli a Sziget hiphop és drum & bass műfajokat tömörítő Szoho negyedét és akkor azért se kell, hogy fájjon a feje, hogy még egy feltörekvő brit rapper koncertjén is zúg egy "kedves" üzenet a miniszterelnök úrnak: (Fuck Orbán!).
Emellett megnyugtatóan értesítem, hogy a fesztiválon megerősített drogellenőrzési rendszer működik. Frakk koncertjének egy izgalmas pillanatában megjelent a rendőrség is, kék-vörös villogó fényekkel és egy megafonnal, amelyen közölték az előadóval, hogy megsértette a drog népszerűsítésére vonatkozó törvényt. Ráadásul, ha még a Pride-ra is szeretne elmerészkedni, komolyabb következményekkel kell számolnia.
A Szigeten is zúg az elégedetlenség, volt, aki a "Mocskos Fidesz!" miatt ment koncertre
A kora esti nagyszínpados fellépő Rilés-t látva nehéz nem arra gondolni, hogy valószínűleg ő volt az osztály eminens tanulója egykor. Nem a lázadó művészlélek, aki szobájában Kurt Cobain poszter előtt, a családból örökölt régi, recsegő gitárral próbálja másolni Slasht, hanem az a gyerek, akiről már az általánosban is egyértelmű volt, hogy akármihez nyúl, mindenben jó lesz. Legyen az tánc, idegen nyelvek, szövegírás vagy bármelyik hangszer. Rilés egy francia-algír festő, performansz művész, rapper, énekes, aki részben autodidakta módon küzdötte fel magát a francia könnyűzene egyik legmagasabb fokára. Harmadik Sziget fesztiválján is összművészeti előadást láthatott a közönség, az első jobbra sasszétól az utolsó félhangig és a feel better (érezd jól magad) típusú jó tanácsokig, minden pontosan koreografált volt. Tökéletes gitárszóló, átvezető animáció, gondosan kihasznált színpadkép, amire csak hab a tortán, hogy látványosan élvezte az egészet.
Mészáros Lőrinc étterme főzött a VIP-vendégeknek a Szigeten
A fesztivál ötödik napján a főszerepet Post Malone tölti be, aki úgy tűnik, időben csatlakozott a férfi pop előadók új generációjához. Jelenleg úgy fest, hogy a férfi popénekesek, mint Harry Styles, The Weeknd, Bruno Mars, vagy a fesztiválon szintén fellépő Shawn Mendes, esetleg a legújabb albummal jelentkező Justin Bieber, nem képesek akkora hatást gyakorolni, mint az éppen szárnyaló női popsztárok – gondoljunk csak Sabrina Carpenterre, Chappell Roanra vagy Charli XCX-re. Post Malone azonban választhatja ezt a kihívást, hiszen nem lehet kétséges, hogy érzéke van a közönség ízléséhez. Amikor 2015-ben berobbant a köztudatba, sokan rapperként azonosították, de valójában már akkor is inkább pop előadó volt, csak a műfaj népszerűsége miatt nem félt magára ölteni a rapper imázsát. A „családbarát gengszter” karaktere, aki bár nem éppen finomkodó művészetet képviselt, mégis kedves, közvetlen és családcentrikus figura volt a rajongói szemében, és őszintén osztotta meg problémáit. Ez a benyomás a vasárnapi koncertjén is megmaradt, és ami a country műfajt illeti, Post Malone éppen jókor tudott megújulni, hiszen a hip-hop 2022 óta érezhetően veszített a dinamizmusából, legalábbis az amerikai piacon.
Az új albumával nemcsak a poposított country dallamai hódítanak, hanem a produkció vizuális világa is. A cowboy kalap, a vibráló kocsma feliratok és a kivetítőkön megjelenő, idilli vadnyugati tájképek – mindezek együtt teremtik meg azt a hangulatot, amelyben az énekes bőrcsizmában, megkopott farmerben és egy Dallas Cowboys mezben lépett színpadra. A koncert során egy ponton pedig egészen szórakoztató módon mutatta meg, hogy milyen is gitározni egy égő cigarettával a kezében – ennél már csak az lett volna hitelesebb, ha a klasszikus dohányt rágcsálja. Ráadásul, miközben bőségesen osztotta meg gondolatait a közönséggel, a déli államokra jellemző akcentusát is bátran használta, hiszen gyerekként sok időt töltött Texasban. Ez a melankolikus, mégis életigenlő figura jól áll a színpadon, hiszen több alkalommal is közösséget vállal a közönségével, elismerve azok küzdelmeit. Karrierjében ő is találkozott nehézségekkel: elmondása szerint bőrszíne miatt soha nem érezte igazán magáénak a rap világát. A koncert alapján azonban úgy tűnik, hogy a country zene adta meg neki azt a helyet, ahol otthon érezheti magát. Nem véletlen, hogy Beyoncé idén első fekete énekesnőként Grammy-díjat nyert egy country albumért, és Shaboozey A Bar Song című pop-folk számát is jelölték a legjobb dal kategóriában. De ide sorolhatjuk Lana Del Reyt is, aki nemrég egy country albummal tért vissza, vagy a díjnyertes Bruno Mars és Lady Gaga közös dalát. Az elmúlt két évben kétségtelenül felfutásnak indult a country zene, de kérdés, vajon képes-e letörni a rap hegemóniáját.
A közönség hangja – Galéria a 2025-ös Sziget Fesztivál harmadik napjáról A Sziget Fesztivál harmadik napján a közönség vibráló energiája és a zene varázsa egyesült, hogy felejthetetlen élményeket nyújtson mindenkinek. Az esemény során a színpadok mellett, a látogatók sokszínűségének és kreativitásának ünneplése is középpontba került. A galéria egyedi pillanatokban ragadja meg a fesztivál szellemét, ahol a zene, a tánc és a barátság egyaránt fontos szerepet játszott. Fedezd fel a legizgalmasabb fotókat, amelyek a közönség lelkesedését és a fesztivál különleges atmoszféráját örökítik meg!