A Red Bull tanácsadója, Horner, a Mekies váltás hátterét érintve kiemelte, hogy a mérnöki szakértelem és a feladatkör csökkentése volt a döntés fő oka. Az M4 Sportnak adott interjújában részletezte, hogy ez a lépés a csapat hatékonyságának javítását céloz

A döntés mögött az ügyvezető igazgató áll, aki elhatározta Christian Horner leváltását. Max Verstappen és Laurent Mekies között kialakult a szoros együttműködés, amelyre Helmut Marko hivatkozott a Red Bull vezetésének váltásakor.
Kicsivel több mint két hét telt el azóta, hogy a Red Bull bejelentette, Christian Hornert azonnali hatállyal eltávolítja a csapatfőnöki pozícióból, és a helyére Laurent Mekiest nevezi ki. Azóta azonban a döntés okáról nem sokat tudtunk meg. Mostanáig. Spában Helmut Marko, a csapat tanácsadója a média kérdéseire válaszolt, és a korábbi, szűkszavú nyilatkozataihoz képest ezúttal jóval részletesebben kifejtette a személycserével kapcsolatos hátteret, indítékokat és a várható következményeket.
A döntést Oliver Mintzlaff, az ügyvezető, hozta meg. Kedden Londonban tájékoztattuk erről Christian Horner-t. Ezt követően hivatalosan is kifejeztük hálánkat az elmúlt húsz évért és a nyolc világbajnoki címért, amelyet közösen elértünk.
- fejtette ki Marko a német Sky Sportnak.
Ez a helyzet azt sugallja, hogy a Red Bull nem nézte jó szemmel Hornert, aki igyekezett minden hatalmat egyetlen kézben összpontosítani, a versenycsapat irányításától kezdve a motorrészleg és a technológiai szektor vezetéséig. A vezetőség úgy tűnik, hogy ezt a struktúrát nem találta optimálisnak a csapat hatékony működése szempontjából.
Marko hangsúlyozta, hogy Mekies mérnökként friss perspektívát és innovatív megoldásokat kínálhat a Red Bull számára. "Mekies egy kiemelkedő mérnök, és a mai, bonyolult Forma-1-es technológiák világában ez különösen értékessé teszi őt. Már eddig is észlelhettük, hogy kitűnően kommunikál a csapat tagjaival, és bízunk benne, hogy lassan visszanyerjük a vezető pozíciónkat."
Rámutatott arra, hogy a McLaren mellett más csapatok, mint például a Haas, szintén mérnöki vezetés alatt állnak, hiszen Komacu Ajaó a főnökük. Jelenleg a Forma-1-ben aktív tíz csapatfőnök közül csupán Toto Wolff a Mercedesnél nem rendelkezik mérnöki háttérrel. „Úgy gondolom, hogy ez versenyelőnyt jelent” - fogalmazott Marko, aki hangsúlyozta, hogy egy mérnök vezető a többi mérnökkel és a pilótákkal való együttműködés során hatékonyabb és gördülékenyebb kommunikációt tud biztosítani.
A lényegi átalakulást azonban nem ebben észleli.
A kérdésre, hogy mi volt az, ami Mekies mellett döntött a mérnöki képességein kívül, Marko így válaszolt: "Megfigyeltük, hogy a Racing Bullsnál kiemelkedő munkát végzett. A csapat nemcsak technikai szempontból fejlődött, hanem a megjelenésük is jelentősen javult. Úgy éreztük, hogy technikusként ő most a legjobb választás egy versenycsapat vezetésére."
Marko úgy véli, hogy Mekies Max Verstappennel gyorsan megtalálta a közös hangot. "Minden jól alakult, ahogyan azt előre vártuk. Max azt nyújtja, amit elvártunk tőle" - fogalmazott a franciáról. Hozzátette: "Végső soron Max is csupán egy alkalmazott. Ugyanakkor ez a kapcsolat rendkívül fontos. Max nagyon gyorsan jó viszonyt alakított ki Laurent-nal, ami kedvező fejlemény" - mondta, és egyben tisztázta, hogy Verstappennek nem volt beleszólása a vezetőváltásba.
Mekies már korábban is jelezte, hogy egyik legfontosabb célja Verstappen hosszú távú megmaradása a csapatban. Marko viszont úgy véli, hogy ezen a téren nem kell különösebb aggodalmuk legyen: a helyzetük a bajnokkal egyértelmű, még akkor is, ha Verstappen eddig nem erősítette meg, hogy 2026-ban is a Red Bull színeiben versenyezne. "Ez remek lehetőség az újságíróknak" – tréfálkozott.
A kérdésre, hogy Verstappen miért nem reagált a maradásával kapcsolatos találgatásokra, csupán egy egyszerű igennel, Marko mosolyogva válaszolt: "Mondhatná, de akkor miről beszélgetnék?"