Ne hagyjuk, hogy a tesztek befolyásolják a véleményünket: itt van néhány tipp, hogyan hozhatjuk ki a maximumot egy villanyautó akkumulátorából!

A mindennapi közlekedés során tapasztalható akkumulátorhasználat esetén a villanyautók áramtárolóinak teljesítménye fokozatosabban csökken, mint amit a laboratóriumi tesztek alapján várnánk. Érdekes módon az is cáfolható, hogy a villanyautóknál a gyorsítás során óvatosabbnak kellene lennünk, mint a hagyományos járművek esetében.
Örömhír érkezett az elektromos autóval rendelkező sofőrök számára: a valós forgalmi viszonyok között, amikor a járművek a dugókban araszolnak, majd hosszabb időt töltenek autópályán, végül pedig visszatérnek a városi forgalomba és parkolnak, az akkumulátorok élettartama körülbelül negyven százalékkal hosszabb ideig tart, mint ahogyan azt a laboratóriumi kísérletek előre jelezték. Ezt az eredményt a Stanford Egyetem akkumulátorokkal foglalkozó kutatóintézetének szakértői állapították meg. Ez a felfedezés azt jelenti, hogy a villanyautó-tulajdonosoknak jóval később kell szembenézniük a drága akkumulátorcsere szükségességével, vagy akár egy új jármű beszerzésével.
Bár az utolsó másfél évtized során az akkumulátorok költségei majdnem kilencven százalékkal csökkentek, az áramtárolók továbbra is az új elektromos járművek árának körülbelül egyharmadát teszik ki. (Tavaly az akkumulátorok ára egy kilowattnyi teljesítményre vetítve körülbelül 150 dollár volt.)
A kutatás alapján az új áramtárolók tesztelésére szolgáló központokban a következő eljárást alkalmazzák: az akkumulátorokat folyamatosan lemerítik, majd gyors töltési folyamat során újra feltöltik őket. Ezen folyamat során számos töltési ciklust rögzítenek, és figyelemmel kísérik, hogy hány ilyen ciklus után csökken le annyira az akkumulátorok kapacitása, hogy azok már nem alkalmasak a járművek meghajtására.