A magyarok kifejezetten nyitottak a kínai autók iránt, talán még inkább, mint a kontinens többi országának lakói.


A magyar vásárlók számára a töltési idő, a hatótáv és az ár alakítják a legfontosabb szempontokat.

A magyar autósok körében növekvő az érdeklődés az elektromos járművek iránt: 61 százalékuk nyitott a villanyautó-vásárlásra, és 18 százalék már kifejezetten valószínűnek tartja, hogy következő autója tisztán elektromos lesz - írja a Villanyautósok oldal egy nemzetközi felmérés alapján. Ez az arány sokatmondó, tekintve, hogy jelenleg az új autók csupán 7 százaléka elektromos hajtású. A válaszadók legfőbb motivációi között a fenntarthatóság (27%) és az alacsonyabb üzemeltetési költségek (24%) szerepeltek, míg az állami támogatás csupán a megkérdezettek 9 százaléka számára volt döntő tényező.

A kutatásból az is kiderült, hogy a magyar autósok európai szinten is kiemelkedően nyitottak a kínai márkákra: 69 százalékuk fontolná meg egy ilyen jármű vásárlását, szemben az 50 százalékos európai átlaggal.

A BYD kiemelkedik a kínai autómárkák közül, hiszen ő az egyetlen, amely széles körű ismertségnek és érdeklődésnek örvend. A vásárlók többsége minimum 400 km-es hatótávot vár el egy elektromos járműtől, valamint azt, hogy mindössze 20 perc töltéssel 300 km-re elegendő energia álljon rendelkezésre. Ezek a jellemzők kulcsszerepet játszhatnak a villanyautók elterjedésének elősegítésében.

Related posts