Tizennégy hónapnyi ellenállás és tagadás után Lázárék végre beismerték, hogy megkezdődött a komlói vasúti pálya bontásának előkészítése.


Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) államtitkára a Kanász-Nagy Máténak adott írásbeli válaszában elismerte, hogy az ÉKM megkezdte a komlói vasúti infrastruktúra megbontásához szükséges előkészületi munkákat, és elrendelte a MÁV vagyongazdálkodásában lévő ingatlanok átadását Komló városának. Az ingatlanok tulajdonjogának átruházása már el is kezdődött.

Ágh Péter válasza megerősíti a 444 tavaly decemberi értesülését, miszerint a MÁV javában dolgozik a vasúti pálya megszüntetéséhez vezető bontási munkák előkészítésén.

Tavaly augusztusban elsőként írtuk meg, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter elrendelte a komlói vasútvonal városon belüli szakaszának elbontását, valamint a MÁV vagyongazdálkodásában lévő ingatlanok átadását Komló városának.

Az ÉKM a következő napon közzétett nyilatkozatában határozottan cáfolta, hogy a vasúti pálya megszüntetését elrendelte volna. Kiemelték, hogy csupán a vasúti pálya alternatív megoldásainak felmérése zajlik, és jelenleg még nem született végső döntés az ügyben.

Polics József, Komló fideszes polgármestere kezdeményezte a városon belüli komlói vasútvonal szakaszának lebontását, valamint a MÁV vagyonkezelésében lévő ingatlanok Komló városának átadását. A polgármester hangsúlyozta, hogy a "vasútmentes belváros" projekt révén a város végre birtokba veheti az igazi belváros élményét. A komlói vasútvonal sorsával és a projekt részleteivel kapcsolatban tavaly augusztusban a 444-nek is kifejtette véleményét.

Related posts