Az új CAF villamosok szélessége problémát okoz, mivel több tervezett vonalon nem tudnak közlekedni.

Budapestre folyamatosan érkeznek az új CAF villamosok, amelyekből összesen 51 darabot rendelt a Főváros uniós támogatás révén. Bár néhány hónappal ezelőtt úgy tűnt, hogy a projektet a kormány váratlan lépései megakaszthatják, a helyzet május végén kedvezően alakult. A kormány végül engedett, aláírta a szükséges szerződéseket, így ez az akadály is elhárult.
Most azonban egy újabb kihívás bukkant fel a Fővárosi Önkormányzat klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottságának legutóbbi ülésén, ahogyan arról a Telex is beszámolt. A CAF villamosok száma elérte a kritikus küszöböt, ami számos új problémát vet fel, mivel ezek a modern járművek kissé szélesebbek a régi típusoknál.
A helyzet megoldásához 32,5 milliárd forintos fejlesztés szükséges, ám a Főváros jelenlegi, pénzügyileg megroppant állapota miatt ennek megvalósulásának szinte semmi esélye nincs. Érdemes megjegyezni, hogy a Szabadság híd esetleges átalakítása sincs benne a számításokban; a legutóbbi próbafutáson ugyanis kiderült, hogy a CAF jármű orra a felhajtónál leér, és a súlya miatt egyébként is csak szigorú korlátozásokkal lenne engedélyezett a hídra való felhajtás - hívta fel a figyelmet a Telex.
A legvalószínűbb fogatókönyv szerint két kocsiszínt, az angyalföldit és a ferencvárosit alakítják át, összesen 340 millió forint értékben, így legalább a tárolásuk meg lesz oldva az új villamosoknak.