Vitézy Dávid éles kritikát fogalmazott meg Lázár János felelősséghárító magatartásával kapcsolatban, amire Bu...

Az elmúlt hónap során a Siemens már nem először került a kritikák kereszttüzébe. Az utasok pedig szintén megkapták a magukét, hiszen a nyári utazás öröme sokszor együtt jár a váratlan bonyodalmakkal.
írta csütörtökön késő este a Facebookon Vitézy Dávid, majd hozzátette, hogy a kormány az utasokat hibáztatta amiatt is, hogy "túlterheléses támadást jelentő módon próbáltak tájékozódni a MÁV app térképén - amíg tudtak", míg a civil önkéntes térképfejlesztőket adathalászattal vádolta meg Lázár János miniszter miniszter, de azt is a magyar választóknak rótták fel, hogy állítólag nem akarnak vasútfejlesztést.
Gondolom tegnap is a 72 éves utas volt a hibás Lázár szerint, mert a ráeső lámpa alatt foglalt helyet. Most pedig épp a Tisza a hibás. Egy valaki nem vállal felelősséget a vasút problémái miatt soha: a felelős miniszter, Lázár János. Pedig jócskán ideje lenne.
A Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője hangsúlyozta, hogy Lázár 2022 és 2023 között leállította az összes fontos vasúti fejlesztést. Ezen projektek között szerepelt a budapesti fejpályaudvarokra vezető vágányok rekonstrukciója is, amelyhez már korábban elnyert forrást biztosítottak. A kormány azonban, a jogállamisági viták ellenére, visszaadta ezt az összeget az Európai Uniónak, ami Budapest irányába mutató bosszúként értelmezhető Lázár részéről.
Vitézy hangsúlyozta, hogy a kormány évente hatalmas összegeket, akár százmilliárdokat is, fordít az autópályák fejlesztésére. Szerinte, ha valóban létezett volna politikai akarat a vasúti közlekedés modernizálására, akkor az már régóta megvalósulhatott volna. Ezt követően így folytatta:
Végül, de nem utolsósorban, a 115 új mozdony és a 39+10 új InterCity szerelvény beszerzését is egy átgondolt finanszírozási megoldás tette lehetővé. E járművek megrendelése Lázár döntése nyomán került leállításra, és azóta sem indult új beszerzési folyamat a járművek megvásárlására. Ezzel nem csupán az új eszközök lehetőségét veszítettük el, hanem az azokat támogató kedvezményes hitelek előnyeit is, amelyeket akkoriban elérhettünk volna.
A bejegyzéshez hozzászólt Budai Gyula is, aki különleges tördelési stílusával hívta fel magára a figyelmet. Így fogalmazott: "Dávid, úgy tűnik, nagy ígéreteket kaptál a Magyar Pétertől, ha nyernek! Mi leszel, amikor 'nagy leszel'? Közlekedési miniszter vagy Karácsony helyettese? Az árulókat sehol nem kedvelik, ezt hidd el!" Itt valószínűleg arra utalhatott, hogy a fideszes Szentkirályi Alexandra a 2024-es önkormányzati választásokra való felkészülés során végül Vitézy javára visszalépett a főpolgármester-jelöltségtől.
Budai megjegyzésére a fővárosi politikus csupán egy 2018-as 24.hu cikkre reagált, amelynek figyelemre méltó címe: "Budai Gyula: Én nagyon szeretnék Lázár János lenni."