Volvo vezetője: szükség van egy kínai és egy nyugati technológia egyesítésére.


A Volvo különféle technológiai újításokat dolgoz ki, hogy megfeleljen a kínai és nyugati vásárlók igényeinek – nyilatkozta Håkan Samuelsson, a cég vezérigazgatója az Euronewsnak.

A Volvo Cars új és innovatív technológiák kidolgozásába fog kezdeni, hogy jobban kiszolgálja a kínai és a nyugati piacok igényeit, miközben a kereskedelem folyamata egyre inkább fragmentálódik.

"Most az a célunk, hogy a szoftver és a szilíciumkomponensek, az autóban lévő számítógép két változata legyen" - mondta Håkan Samuelsson vezérigazgató az Euronewsnak a svédországi Göteborgban megrendezett EVS38 szimpóziumon.

Szükség van egy nyugati és egy kínai megközelítésre. Ezt figyelembe kell vennünk, és alkalmazkodnunk kell a helyzethez.

A Volvo Cars székhelye 1927-es alapítása óta Göteborgban van, bár a cég 2010 óta a kínai Geely Holding Group többségi tulajdonában van.

Amennyiben nem lennének folyamatosan végrehajtott erőfeszítések a termékek piaci igényekhez való igazítására, a cég kínai kutatás-fejlesztési tevékenysége komoly akadályokat gördíthetne az Egyesült Államokba irányuló export elé. Ez különösen aggasztó, mivel Washington egyre inkább próbál távolságot tartani a kínai technológiai megoldásoktól.

Január folyamán a Biden-kormányzat hivatalosan is életbe léptette azt a szabályozást, amely megtiltja a Kínából és Oroszországból érkező okosautók importját. Ennek hátterében elsősorban az amerikai adatszivárgással kapcsolatos aggodalmak állnak. Sokan aggódnak amiatt, hogy ezek az autók potenciálisan felhasználhatók lennének arra, hogy idegen államok beavatkozzanak az Egyesült Államok elektromos hálózatába, vagy más, létfontosságú infrastruktúrák működésébe.

A vezérigazgató megjegyezte, hogy bizonyos szoftvercsomagok kifejezetten Európa és az Egyesült Államok igényeihez készülnek, míg mások Kínának lesznek optimalizálva. Úgy véli, hogy minden autógyártónak alkalmazkodnia kell ehhez az új helyzethez. Hangsúlyozta, hogy nem látják annak a kockázatát, hogy kínai technológiát alkalmaznának az Egyesült Államok területén, és hangsúlyozta, hogy ez a forgatókönyv nem valósulhat meg.

Bár a cég jelezte, hogy az amerikai és kínai ügyfelekre jobban szeretne összpontosítani, a Volvo továbbra is nagyban támaszkodik az európai piacra. Ami a járművek gyártását illeti, vannak, amelyek Európában készülnek, míg mások Kínában, és onnan szállítják őket.

Ez azt jelenti, hogy bizonyos járművek esetében a Volvo ki van téve a tavaly bevezetett uniós vámoknak, amelyek az állítólagos tisztességtelen kínai támogatásokra válaszul kerültek bevezetésre.

"Alapvetően a szabad kereskedelmet és a szabad versenyt kellene preferálnunk, ami mindannyiunknak jó, de reálisan nézve ez nem fog megtörténni. Úgy gondolom, hogy egy regionálisabb világ felé tartunk, lesz némi kínai és nyugati korlátozás a technológia területén" - vélekedik Håkan Samuelsson.

Idei első negyedéves eredménybeszámolójában a Volvo nyereségcsökkenésről számolt be. A külföldi autókra és autóalkatrészekre kivetett új, 25%-os amerikai vámok komoly fejfájást okoznak a cégnek, mivel visszafogják a fogyasztói kedvet és növelik az importköltségeket.

A Volvo Cars a közelmúltban bejelentette cselekvési tervét, amely a nyereségesség növelésére irányul. A vállalat kiemelte, hogy az amerikai és a kínai piacok kiemelt prioritást élveznek a stratégiai fejlesztések során.

Samuelsson az Euronewsnak elmondta, hogy meg akarja változtatni a cég kínai piacra vonatkozó megközelítését, a helyi igényekhez igazítva azt.

"Jobban oda kell figyelnünk a helyi emberekre a régióban, és alkalmazkodnunk kell a helyi szokásokhoz és ízléshez, és talán néhány speciális autóval is rendelkeznünk kell a kínai piac számára" - mondta.

A Volvo Cars kiskereskedelmi eladásai Kínában az első negyedév során 12%-os visszaesést mutattak az előző év azonos időszakához képest, ebből az elektromos járművek és a plug-in hibridek 10%-kal járultak hozzá.

Az Egyesült Államokban a Volvo Cars eladásai 8%-kal ugrottak meg - ami valószínűleg a vámok előrehozatalával függ össze -, és az elektromos járművek és a plug-in hibridek az összes eladás 28%-át tették ki.

Az Európai Bizottság által nemrégiben közzétett cselekvési terv szerint az EU-ban működő kínai autógyártók kötelesek lehetnek közös vállalatokat alapítani európai vállalatokkal, vagy technológiájuk egy részét licencbe adni.

Arra a kérdésre, hogy a Volvo Cars-t hogyan érintené ez a Geelyhez fűződő kapcsolatai miatt, Samuelsson úgy vélte, hogy a céget nem érintené ez, hangsúlyozva, hogy a fejlesztés jelentős része továbbra is Európában zajlik.

Related posts