Wolff a 400 km/h sebességről osztotta meg gondolatait, de a FIA előírásai megakadályozzák a versenyautók ilyen mértékű gyorsulását 2026-tól - értesült a F1VILÁG.HU.


A szövetség folyamatosan dolgozik a 2026-os szabályok finomításán, célja pedig egy olyan egyensúly megteremtése, amely lehetővé teszi a versenyautók versenyképességét a különböző pályákon. Monza, a "sebesség temploma", különösen komoly kihívások elé állítja a csapatokat, mivel a pálya kevés fékezési zónát kínál, ami jelentősen korlátozza az energiavisszanyerés lehetőségeit. A szimulációk eredményei szerint a csapatok csak 5 MJ energiát képesek körönként visszanyerni, míg más helyszíneken akár 9 MJ is elérhető lesz.

Ez azt jelenti, hogy az olasz versenypályán a pilótáknak a hosszú egyenesek végén "vitorláznia" kell, hogy elegendő elektromos energiájuk maradjon a hátralévő körre. Ennek kulcsszerepe van, mivel a hibrid rendszer a 2026-os motorok teljesítményének körülbelül 50%-át biztosítja.

Wolff nyilatkozata tehát inkább egy figyelemfelkeltő kijelentés volt, mintsem egy hiteles előrejelzés. Elméletileg valóban lehetséges lenne, hogy a járművek 400 km/órás sebességet is elérjenek, ha a közel 1000 lóerős teljesítmény folyamatosan rendelkezésre állna. Azonban a szabályozások más irányba terelik a dolgokat: az elektromos rásegítés 280 km/óra felett fokozatosan csökken, és 345 km/óránál teljesen megszűnik. Ezzel az FIA biztosítja, hogy a végsebességek nagyjából a jelenlegi szinten maradjanak, legfeljebb ±5 km/óra eltéréssel.

Nikolas Tombazis és csapata egyértelművé tette, hogy nem a végsebességi rekordok megdöntése a fő céljuk, hanem sokkal inkább a biztonság és a kiegyensúlyozott versenyzés megőrzése. A nyári szünet alatt a motorsport világában azonban gyakran elhangzanak túlzó kijelentések - a valóság viszont sokkal inkább a pragmatizmus jegyében zajlik.

Related posts