Csökkennek a Porsche értékesítési számai Kínában és Németországban.

A Porsche globális eladásai 8 százalékkal csökkentek az első negyedévben, elsősorban a kínai és európai kereslet visszaesése miatt.
A német prémium sportautógyártó kedden bejelentette, hogy az év első negyedében összesen 71 470 járművet adott el globálisan. A kínai piacról származó kiszállítások 42 százalékos csökkenést mutattak az előző év hasonló időszakához viszonyítva, míg Európában a visszaesés mértéke 10 százalék volt.
Németországban, a Porsche hazai piacán különösen jelentős, 34 százalékos visszaesést tapasztaltak, mindössze 7 495 járművet adtak át az ügyfeleknek.
Észak-Amerikában a vállalat figyelemre méltó, 37 százalékos növekedést könyvelhetett el, összesen 20 698 egységet értékesítve. E növekedés mögött részben az az ok áll, hogy tavaly ilyenkor importtal kapcsolatos késlekedések hátráltatták egyes modellek időben történő kiszállítását.
A német Mercedes-Benz hétfőn bejelentette, hogy az első negyedév során 7%-kal csökkent a személygépkocsik és kisteherautók értékesítése. A visszaesést elsősorban a kínai és európai piacon tapasztalható kereslet csökkenése idézte elő.
Rella Suskin, a Morningstar elemző szakértője úgy véli, hogy a luxusautó-márkák, mint például a Porsche és a Ferrari, különösen érzékenyek az amerikai vámok hatásaira.
Kiváló árazási stratégiájuk, valamint az áremelések kedvező hatása az ügyfeleik meglévő autóinak maradványértékére jelentősen mérsékli a vámok általános pénzügyi következményeit.
A címlapkép egyedi illusztrációként szolgál. A kép forrása: Getty Images.
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ